پیمانکاری برق ساختمان | برقکاری ساختمان مسکونی، اداری و تجاری

پیمانکاری برق ساختمان | برقکاری ساختمان مسکونی، اداری و تجاری

شرکت نیتا صنعت یکی از شرکت‌های فعال در زمینه پیمانکاری برق ساختمان است؛ که صفر تا صد خدمات تاسیسات برقی و هوشمند سازی ساختمان های مسکونی، ادرای و تجاری را انجام می‌دهد و نیاز مشتریان را در این حوزه مرتفع کرده است.

اگر نیاز به پیمانکاری برق ساختمان دارید حتما این پست را مطالعه کنید تا از نحوه اجرای کار، نحوه استعلام قیمت و عقد قرارداد و نمونه کارهای اجرا شده توسط شرکت نیتا صنعت مطلع شوید.

پیمانکاری ساختمان

صنعت ساختمان یکی از بزرگترین صنایع هر کشوری در دنیا است که سیل عظیمی از سرمایه‌های مالی و انسانی را درگیر خود نموده است. میتوان بدون اقرار گفت که رشد صنعت ساختمان در یک کشور سهم زیادی از رشد اقتصادی آن کشور را برعهده دارد و کمک شایانی به مقوله بیکاری میکند. خوشبختانه کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ساختمان سازی جز صنایع پیشرو در ایران محسوب می‌شود. در این صنعت خدمات مختلف معمولا برون‌سپاری می‌شود و با امضای قرار دارد برعهده پیمانکاران مانند برقکار ساختمان، تاسیساتی و … قرار می‌گیرد. پیمانکار برق شخصی حقیقی یا حقوقی است که در زمینه‌های مختلف برقی تبحر دارد و با امضای قراردارد با کارفرما عملیات برقی ذکر شده در قرارداد مانند برق کشی ساختمان، هوشمندسازی، نصب سیستم روشنایی هوشمند و سایر موارد را در ساختمان انجام می‌دهد و مسولیت اطمینان از ایمن بودن سیستم برق و سازگاری آن با سایر قسمت‌ها را برعهده دارد.

پیمانکاران ساختمانی عبارتند از:

– پیمانکار تخریب و خاک برداری
– پیمانکار ابنیه (اسکلت، تیغه چین، گچ کار، کاشی کار و …)

– پیمانکار تاسیسات مکانیک (لوله کشی آب و فاضلاب، گاز، اطفاع حریق)

پیمانکار تاسیسات برق (برق کشی ساختمان، تابلو برق، تلفن آیفون آنتن و اعلام حریق و هوشمندسازی ساختمان)

در سالهای اخیر تمامی ساختمانهای در حال ساخت داری ناظرین مستقل برق و مکانیک و ابنیه می‌باشند و با توجه به این قضیه باید در جهت هرچه بهتر و صحیح تر اجرا کردن پروژه و پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده نمود. برق ساختمان قلب تپنده ساختمان و یکی از حساس‌ترین آیتم‌های ساختمان است که عدم اجرای صحیح آن میتواند عواقبی جبران ناپذیر مانند آتش سوزی برق گرفتگی را در پی داشته باشد که متاسفانه هر ساله اتفاقات این چنینی منجر به فوت انسانها می‌گردد. پیمانکار برق باید صلاحیت لازم فنی را داشته و از نیروهای دارای این صلاحیت استفاده نماید. ما در شرکت نیتا صنعت هوشمند بر آنیم تا با استفاده از نیروهای مجرب و آموزش دیده و استفاده از ابزار آلات بروز پیمانکاری نمونه و بی رغیب در تاسیسات برق ساختمان باشیم.

برق ساختمان چیست؟

برق یکی از عناصر مهم در ساختمان محسوب می‌شود. هنگامی که شما وارد یک ساختمان می‌شوید از ابتدا با برق سروکار خواهید داشت که با انجام مراحل سیم‌کشی برق تمام ساختمان تامین می‌گردد. با نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد اما برای برقکاری ساختمان استاندارهایی وجود دارد تا سیستم سیم‌کشی دچار اختلال و بروز حادثه نشود. بنابراین انتخاب پیمانکار برق ساختمان اهمیت بالایی دارد.

انواع سیم‌کشی ساختمان

در سیم‌کشی ساختمان عملیاتی چون عبور سیم برق، بررسی مسیر عبور جریان برق، ایجاد انشعاب و … انجام می‌گردد. انواع سیم کشی ساختمان که یک پیمانکار برق ساختمان برعهده دارد عبارتند از:

– سیم‌کشی توکار ساختمان

– سیم‌کشی روکار ساختمان

با توجه به کاربری ساختمان نوع سیم‌کشی مورد نیاز متفاوت است.

تفاوت پیمانکار برق و برقکار

برقکار معمولا فردی است که این امور را به صورت تجربی فرا گرفته و خدمات خود را به صورت انفرادی یا همراه با یک شاگرد ارائه می‌دهد. او ممکن است برای پیمانکاران برق نیز کار کند و در حوزه پروژه‌های کوچک تا متوسط فعالیت دارد. همچنین در یک زمینه خاص مانند نصب سانترال، آیفون و … تبحر دارد. اما پیمانکاری برق شامل یک تیم اجرایی بزرگ شامل افرادی با تخصص‌های متنوع است که در پروژه‌های بزرگ فعالیت دارند.

نحوه استعلام قیمت برقکاری ساختمان

استعلام قیمت کارهای برقی را میتوانید از طریق تماس با کارشناسان ما به سه شکل زیر دریافت کنید:

1- قیمت آیتمی کارهای مورد نیاز شما: در این حالت ما قیمت کار مورد نیاز شما را به قسمت های ریز تقسیم کرده و از روی فهرست بهای سازمان برنامه و بودجه کشور که هر ساله تدوین و چاپ می‌شود قیمت گذاری می‌گردد.

2- قیمت کلی(چکی): در این روش کل کار درخواستی شما بررسی و یک قیمت کلی برای کل کار شما (صفر تا صد) اعلام می‌شود.

3- قیمت متر مربعی: در این روش زیر بنای کل کار در مبلغی ثابت ضرب و به مشتری اعلام میشود. شایان ذکر است این روش فقط مختص پروژهای ساختمانی می‌باشد. در پروژه های ساختمانی قیمت گذاری واحدی هم انجام می‌شود.

نحوه اجرای کار

اجرای کار با توجه به نوع خدمت مورد نیاز متفاوت است. در پروژه‌های ساختمانی که یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های فعالیت ما است، ابتدا نقشه‌های تاسیسات برق توسط تیم دفتر فنی مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت نیاز تغیرات بر روی آن اعمال شده و با ناظر برق سازمان نظام مهندسی چک و تاییدیه ایشان دریافت می‌شود تا به مرحله اجرا برسیم. در ساختمان‌هایی که نقشه ندارند توسط تیم دفتر فنی شرکت نقشه ها تهیه میگردد.

پس از آماده شدن نقشه‌ها تیم اجرا وارد عمل شده و با توجه به حجم کار، نفرات و تجهیزات مورد نیاز در پروژه مستقر و با سرپرستی یکی از نیروهای کاردان شرکت، کار را شروع میکنند. تمامی اکیپهای کاری از شیارزنی و کنده کاری تا نصب تجهیزات روشنایی و کلید و پریز همه توسط نیروهای مجرب و با سابقه انجام شده و در مراحل مختلف به ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان تحویل و تاییده دریافت میشود.
در نهایت پس از دریافت تاییده از ناظر و کارفرما، تیم دفتر فنی شرکت اقدام به تهیه نقشه های اذبیلت می‌نماید. تمامی پروژه ها به مدت یکسال از زمان تحویل دارای ضمانت اجرایی بوده و در صورت بروز مشکل شرکت در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع عیب اقدام مینماید.

خدمات ارائه شده در پیمانکاری برق ساختمان

در اینجا به برخی از خدمات پیمانکاری برق ساختمان به همراه نمونه کارهای اجرا شده توسط شرکت نیتا صنعت که می‌توان در قرارداد پیمانکاری برق گنجاند اشاره شده است:

برق ساختمان همراه با نمونه کارها

تصاویرهایی از نمونه کارهای انجام شده در هر بخش از مراحل پیمانکاری برق ساختمان که توسط شرکت نیتا صنعت هوشمند اجرا شده است:

– برقکاری توکار

 

برقکاری توکار

– برقکاری روکار

– شیار کنده‌کاری

برق کشی و شیار کنده‌کاری

– لوله گذاری و قوطی گذاری

لوله کشی برق ساختمان

– سربندی و نصب
– کلید و پریز

– سربندی و نصب فیوز مینیاتوری

سربندی و نصب فیوز مینیاتوری

– سربندی و نصب انواع چراغ روکار و توکار

نصب آیفون تصویری و صوتی

– نصب آنتن معمولی و آنتن مرکزی

نصب آنتن مرکزی

– نصب سیستم اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر و انواع دتکتور

– نصب انواع تابلو برق های توزیع برق ساختمان

– نصب تابلو کنتور برق

نصب، راه اندازی و نگهداری ژنراتور

نصب، راه اندازی و تعمیر UPS

– نصب انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

– اجرای کامل سیستم ارتینگ ساختمان

– اجرای سیستم همبندی ساختمان

– نصب جک درب پارکینگ و کرکره برقی
– اجرای سیستم صاعقه گیر اکتیو و پسیو

دزدگیر اماکن باسیم و بی سیم

نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه و AHD

نصب دوربین های مدار بسته تحت شبکه و AHD

– نصب و راه اندازی انواع سانترال معمولی و تحت شبکه و تلفن‌های VOIP

– راه اندازی انواع شبکه‌های بی سیم و باسیم کامپیوتری و سرورهای شبکه انتقال دیتا و انتقال تصویر توسط آنتن‌های برد کوتاه و بلند

راه اندازی انواع شبکه های بی سیم و باسیم

– طراحی و ساخت انواع تابلو برق‌های فشار ضعیف و متوسط

– راه اندازی انواع موتورخانه و پوستر پمپ

هوشمندسازی ساختمان

– نصب کلیدهای لمسی روشنایی و پرده

– نصب انواع سنسورهای حرکت و نور و دما و رطوبت و گاز co2 و مونوکسید کربن

– نصب انواع ترموستات هوشمند جهت کنترل دستگاههای سرمایشی و گرمایشی

– نصب انواع شیرهای برقی جهت لوله های  آب و گاز

– نصب انواع plc هوشمند جهت کنترل خانه هوشمند

– نصب تجهیزات آبیاری هوشمند

– نصب سیستمهای صوتی حرفه ای هوشمند

– نصب پرده های برقی هوشمند

– نصب انواع قفل هوشمند درب آپارتمان

هوشمندسازی ساختمان تحت پروتکلهای مختلف از جمله knx ،ziggbe ،wifi و… در بستر‌های سنتی و جدید

قرارداد پیمانکاری برق

اگر می‌خواهید در زمینه برقکاری ساختمان مسکونی، اداری و تجاری خود با پیمانکار برق قرارداد امضا کنید آگاهی داشتن از مفاد قرارداد ضروری است. در قرارداد پیمانکاری برق ساختمان، مواردی چون موضوع قرارداد، تاریخ انعقاد، مشخصات کارفرما و پیمانکار برق، مدت زمان انجام کار توسط پیمانکار، مکان ساختمان و مشخصات فنی آن، نوع سیم‌کشی، مبلغ توافقی، نحوه پرداخت، تعهدات انجام گرفته میان طرفین قرارداد، موارد فسخ قرارداد و … وجود دارد. در شرکت نیتا صنعت نیز انعقاد قرارداد میان طرفین انجام می‌گردد تا نگرانی در مورد مساله‌ای برای شما پیش نیاید.

 

شماره برقکار ساختمان

شایان ذکر است شرکت نیتا صنعت هوشمند با دو دهه سابقه در زمینه پیمانکاری برق ساختمان، ارائه دهنده خدمات پیمانکاری برق ساختمان با تجهیزات و استانداردهای روز دنیا همراه با بهره‌مندی از تجربه برقکار‌های مجرب است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و خدمات در خصوص پیمانکاری برق ساختمان با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.